آشنایی کامل با دوچرخه‌های برقی

آیا به فکر این افتاده‌اید که هنگام دوچرخه‌سواری، کاش یک نفر دیگر جای من پدال می‌زد؟ در اینجا تکنولوژی به کمک شما می‌آید و دوچرخه‌های برقی این امکان را به شما می‌دهند. دوچرخه‌های برقی با موتور کوچک داخلی، توانایی کمک به شما در پدال زدن و جلوگیری از خستگی و هدر رفت انرژی را دارند.

در این مقاله، قصد داریم به شما همه چیز در مورد دوچرخه‌ برقی را بیاموزیم، از نحوه عملکرد آن‌ها تا توان موتور دوچرخه‌ برقی.

دوچرخه برقی

نحوه عملکرد دوچرخه برقی

نحوه عملکرد دوچرخه‌ برقی بسیار ساده است. دوچرخه برقی موتورهای با باتری دارد که با پدال زدن توان اضافی ایجاد می‌کنند و به شما در دوچرخه سواری کمک میکند. این دوچرخه‌ها معمولاً دارای یک نمایشگر هستند که وضعیت شارژ باتری و سرعت حرکت را نمایش می‌دهد. با این امکانات، شما می‌توانید سرعت و قدرت موتور را تنظیم کرده و تجربه دوچرخه‌سواری آسان‌تری داشته باشید.

نحوه عملکرد دوچرخه برقی
نحوه عملکرد دوچرخه برقی

تفاوت دوچرخه معمولی و دوچرخه‌ برقی

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که دوچرخه‌ معمولی و دوچرخه‌ برقی در چه چیزی تفاوت دارند. دوچرخه برقی، همانند دوچرخه معمولی، ابتدا با چرخ‌زدن پدال‌ها شروع می‌شود، اما با افزودن یک موتور کمکی، فرصتی به شما می‌دهد تا با تنها فشار دادن به پدال‌ها، ورزش کنید. این دوچرخه‌ها به شما کمک می‌کنند تا بهترین عملکرد را در دوچرخه‌سواری داشته باشید و با آسانی مسافت‌های بزرگتری را طی کنید.در واقع، از نظر سرعت، این دو گونه دوچرخه تفاوتی ندارند. فقط دوچرخه‌ برقی به دلیل آسانی در پدال زدن، مسافت بیشتری را طی می‌کنند.

تفاوت دوچرخه معمولی و دوچرخه‌های برقی

موتور دوچرخه‌های برقی

موتورهای دوچرخه‌های برقی از نظر مکان نصب تفاوت‌هایی دارند.

نوع اول، دوچرخه‌هایی هستند که موتورهای آنها در چرخ جلو نصب شده است. این باعث می‌شود که زنجیر دوچرخه به موتور معتاد نشود و از این نوع دوچرخه‌ها می‌توان در مسیرهای با شیب زیاد استفاده کرد. از مزایای دوچرخه‌های این نوع می‌توان به تنظیم دنده‌ها با توجه به نیاز اشاره کرد. اما عیب این نوع دوچرخه‌ برقی، عدم توانایی در برقراری تعادل در مناطق با شیب زیاد، دشواری تعویض چرخ جلو و امکان لیز خوردن چرخ جلو است.

نوع دوم، دوچرخه‌ برقی با موتور عقبی هست. این نوع دوچرخه مانند دوچرخه‌ برقی با موتور جلو هست. تفاوت آن این هست که موتور در چرخ عقب نصب شده است. از مزایای این نوع دوچرخه‌ها می‌توان به احتمال پیچ خوردن زنجیر چرخ بسیار کم اشاره کرد و احساس بهتری که نیروی محرکه از عقب وارد می‌کند. اما عیب این نوع دوچرخه‌های برقی، چرخ عقب مخصوصی دارند که تعویض آن بسیار دشوار است و برقراری تعادل در این نوع دوچرخه‌ها سخت است.

نوع سوم، دوچرخه‌ برقی با موتور میانی هست. این نوع دوچرخه‌های برقی بسیار رایج هستند و شما احتمالاً تا کنون تعدادی از آنها را دیده‌اید. از مزایای این نوع دوچرخه‌ها می‌توان به تنظیم دنده‌ها و احساس بهتر تعادل اشاره کرد. اما این نوع دوچرخه‌ها قابلیت تنظیم دنده‌ها را به شدت سخت می‌کنند و ممکن است زنجیر چرخ سریع‌تر از مدل‌های دیگر فرسوده شود.

 

 

"موتور
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x