دلیل ساخت بدنه‌ دوچرخه از آلومینیوم

بدنه‌ دوچرخه

شاید علاقه‌مند باشید بدانید که چرا بدنه‌ دوچرخه از آلومینیوم ساخته می‌شود. در ابتدا باید بگویم که دوچرخه‌ها متنوع‌ترین جنس‌ها را دارند. در گذشته، دوچرخه‌ها از جنس آهن تولید می‌شدند، اما به دلیل تاثیرات محیطی مثل زنگ‌زدگی و وزن زیاد، این جنس منسوخ شد. امروزه دوچرخه‌ها از سه جنس اصلی تولید می‌شوند: فولاد، آلومینیوم، و کربن. جنس آلومینیوم به خوبی در میان دو جنس دیگر قرار می‌گیرد؛ از نظر مقاومت و سبکی میان فولاد و کربن قرار دارد.

جنس بدنه دوچرخه
جنس بدنه دوچرخه

تاریخچه استفاده از آلومینیوم

در استفاده از بدنه دوچرخه‌ها، آلومینیوم جایگاه ویژه‌ای دارد. این فلز بسیار سبک بوده و توانایی فرم‌دهی عالی دارد و می‌تواند نیرو را به خوبی منتقل کند. به دلیل مزایای آلومینیوم، بیشتر دوچرخه‌های حرفه‌ای یا دوچرخه‌های مورد استفاده روزمره افراد (مانند دوچرخه‌های شهری) از این جنس در تولید بدنه استفاده می‌کنند. تنوع مدل‌ها در دوچرخه‌های آلومینیوم به دلیل قابلیت شکل‌پذیری بالای این فلز بسیار بالاست، به طوری که هر نوع دوچرخه از کوهستانی تا شهری، حرفه‌ای تا کودکانه، و حتی دوچرخه‌های شهری زنانه می‌توانند با استفاده از این آلیاژ به خوبی تولید شوند.

مدل‌های دوچرخه‌های آلومینیوم

مزایای استفاده از آلومینیوم برای بدنه‌ دوچرخه

دوچرخه‌هایی که بدنه آن‌ها از آلومینیوم است سبک‌تر از دیگر دوچرخه‌ها هستند و این امر باعث کاهش خستگی راکب می‌شود. همانطور که می‌دانید، در ابتدای شروع دوچرخه‌سواری و یادگیری این فعالیت ممکن است تا زمانی که به زمین می‌افتید و آسیب می‌بینید. احتمالاً به دوچرخه‌تان هم آسیب وارد می‌شود، بنابراین انتخاب دوچرخه‌های آلومینیومی برای شروع کنندگان به ورزش دوچرخه‌سواری مناسب است؛ زیرا جنس آلومینیوم می‌تواند ضربه‌ها را تا حدودی تحمل کند و به راحتی تخریب نمی‌شود و عمر طولانی‌تری دارد. انتخاب دوچرخه‌های آلومینیومی به شما کمک می‌کند تا از پرداخت هزینه‌های اضافی برای خرید دوباره دوچرخه جلوگیری کنید.

دوچرخه با بدنه آلومینیومی

جمع‌بندی

در هنگام خرید دوچرخه، باید به عوامل مختلفی توجه کنید. یکی از این عوامل جنس بدنه‌ دوچرخه است که اگر از آلومینیوم باشد، به دلیل سبکی و تحمل خوب در مقابل ضربه‌ها، گزینه‌ی مناسبی برای شروع کنندگان در ورزش دوچرخه‌سواری است. بنابراین دلیل ساخت دوچرخه‌ها از آلومینیوم فواید بسیاری دارد و معایب کمی دارد.

مزایای دوچرخه‌های آلومینیومی

 

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x