دوچرخه‌سواری در شهر

دوچرخه‌سواری در شهر

دوچرخه‌سواری در شهر به چه نکاتی نیاز دارد؟ شاید فکر کنید کافیست سوار دوچرخه شوید و به مقصد بروید، اما باید بدانید که برای ایمنی بهتر نکات مهمی وجود دارد. از کودکی به ما آموخته‌اند که از وسایل حمل و نقل عمومی یا دوچرخه برای کاهش آلودگی هوا استفاده کنیم. اما مهم‌ترین نکته این است که چگونه از دوچرخه در مسیرهای شهری استفاده کنیم و به عنوان راننده دوچرخه چه وظایفی داریم و از چه کارهایی باید خودداری کنیم.

"دوچرخه‌سواری در شهر

رعایت حقوق دیگران

باید به حقوق دیگران احترام بگذاریم و آنها را از حضور ما بر روی دوچرخه آگاه کنیم. آنها را سورپرایز نکنیم و همواره در مسیری مستقیم و بدون پیچ و تاب حرکت کنیم تا به حقوق دیگر شهروندان احترام بگذاریم و خودمان را از خطر تصادف در امان نگه داریم.

"رعایترعایت حقوق شهروندان در دوچرخه‌سواری در شهر

رعایت قوانین

قوانینی برای دوچرخه‌سوارها هم وجود دارد. باید به تابلوهای مثل “استیوپ”، “ورود ممنوع” و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی توجه کرده و به فرمان‌های آنها عمل کنیم. همچنین باید با دست‌ به ماشین‌ها اشاره کنیم و از خودمان اطلاع دهیم. همیشه در سمت راست مسیر حرکت کنیم و از تلاش برای سبقت از اتومبیل‌ها خودداری کنیم تا به سلامتی به مقصد برسیم و قوانین را رعایت کنیم.

دوچرخه‌سواری
رعایت مقررات دوچرخه‌سواری در شهر

به خود دقت کنید

در تاریکی شب از چراغ‌ها و لباس‌های شب‌نما استفاده کنیم تا دیگران ما را مشاهده کنند. در روز هم در مسیری حرکت کنیم که دیگران از ما اطلاع داشته باشند. همیشه در مسیر مشخص شده برای دوچرخه‌سوارها حرکت کنیم و وارد پیاده‌رو نشویم. این کار باعث کاهش خطر برخورد با دیگران و افراد مختلف در معابر عمومی می‌شود.

"</figure

توجه به اطراف در دوچرخه‌سواری در شهر

باید حرکت رانندگان و دوچرخه‌سواران اطراف خود را دقیقاً زیر نظر داشته باشیم. در هنگام حرکت با دوچرخه در شهر از استفاده از هدفون یا هندزفری خودداری کنیم تا صداهای هشدار دهنده اطراف را به خوبی بشنویم. این کار به ما کمک می‌کند تا به خوبی به تغییرات در مسیر و وضعیت‌های ناگهانی پاسخ دهیم و از خطرات جلوگیری کنیم تا به راحتی در شهر دوچرخه‌سواری کنیم.

"توجه

 

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x