دوچرخه‌سواری در گرما

تابستان با گرمای شدید و روزهای طولانی‌اش مناسب برای تفریحاتی مانند شنا و دوچرخه‌سواری است. با توجه به تعطیلی مدارس و ساعات روزی بیشتر، بسیاری از افراد به دوچرخه‌سواری در گرما مشغول می‌شوند. این فعالیت هم تفریحی دلپذیر است و هم فرصتی برای ورزش کردن. اما در هوای گرم تابستان باید مواظب باشیم تا مشکلاتی نیز ایجاد نشود.

دوچرخه سواری در تابستان
دوچرخه‌سواری در گرما

عادت به هوای گرم

تابستان با هوای گرم شناخته می‌شود و نمی‌توان هوای گرم را از تابستان جدا کرد. بنابراین، سعی کنید به هوای گرم عادت کنید تا بتوانید بیشترین لذت را از دوچرخه‌سواری در این هوا ببرید. در ساعات صبح یا عصر تابستان دوچرخه‌سواری در گرما را تجربه کنید، زیرا در این زمان‌ها شدت گرما کمتر است و برای انجام فعالیت‌های روزمره مناسب‌تر است.

محافظت از پوست در مقابل آفتاب

محافظت از پوست در برابر آفتاب

برای جلوگیری از خطراتی مانند سرطان‌های پوست یا آفتاب‌سوختگی، از کرم‌های ضدآفتاب با SPF مناسب استفاده کنید. پوست در مقابل آفتاب دچار خطرات جبران‌ناپذیری میشود، از جمله پیری زودرس، چروک‌های فراوان و سرطان‌های پوستی. آفتاب برای بدن ضروری است، اما اشعه‌های مضر آفتاب نیز وجود دارند. با استفاده مناسب از ضدآفتاب در هنگام دوچرخه‌سواری در تابستان، از گرما در امان می‌مانید.

مراقبت از پوست در گرما
مراقبت از پوست در گرما

همراه داشتن آب در دوچرخه‌سواری در گرما

حتماً حمل بطری آب را همراه با خود در هنگام دوچرخه‌سواری در گرما فراموش نکنید. آب در تابستان و در هنگام انجام فعالیت‌های مانند دوچرخه‌سواری بسیار مهم است. بدن شما نباید با تعریق زیاد آب زیادی را از دست بدهد و باید آب از دست رفته با نوشیدن جبران شود. اگر زیاد عرق کنید و آب ننوشید، این می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری برای بدنتان ایجاد کند. پس با خوردن آب، از گرمای تابستان در امان بمانید.

نوشیدن آب به هنگام دوچرخه‌سواری

استفاده از یخ

وقتی هوای تابستان گرم است و بعد از انجام فعالیت‌های جسمانی شدید وسوسه می‌شوید که یخ‌های داخل بطری آب را درون لباس خود بیاندازید، بهتر است از این کار خودداری کنید. این عمل می‌تواند رگ‌های خونی را تنگ کند و عملیات خون‌رسانی را مختل کند. می‌توانید مقداری آب خنک را به سر یا صورت خود پاشیده و از این طریق مقداری از گرمای بدن را تعدیل کنید.

استفاده از یخ به هنگام دوچرخه‌سواری
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x