دوچرخه ثابت به زانو آسیب وارد میکند؟

دوچرخه ثابت

آیا دوچرخه ثابت به زانو آسیب می‌رساند؟ این سوالی است که ممکن است قبل از شروع ورزش از خود بپرسید، اما باید بگویم که یکی از کم خطرترین ورزش‌ها ورزش اسپینینگ یا دوچرخه ثابت است. شما با انجام این ورزش هوازی در هر شرایط سنی و جسمی می‌توانید به سلامت خود کمک شایانی کنید و خود را از شلی و افت عضلات نجات دهید. پزشکان معتقدند اگر از درد زانو رنج می‌برید، بهتر است از  این دوچرخه استفاده کنید. اما اگر درد زانو ندارید، انجام ورزش با تردمیل برای شما بهتر است.

دوچرخه ثابت

ارتباط دوچرخه ثابت با درد زانو؟

اگر درد زانو دارید و قصد انجام ورزش با دوچرخه ثابت را دارید، بهتر است ابتدا توسط یک پزشک متخصص مورد ویزیت قرار بگیرید و سپس به انجام ورزش با دوچرخه ثابت طبق دستور پزشک بپردازید. زیرا درد‌های زانو علت‌های مختلفی دارند و برای هر کدام از آن‌ها درمان‌های متفاوتی و ورزش‌های متفاوتی وجود دارد. بنابراین بهتر است شروع ورزش برای یک فرد آسیب‌دیده زیر نظر پزشک متخصص باشد و سر خود به انجام ورزش با دوچرخه ثابت نپردازد.

دوچرخه ثابت

درد زانو ندارید؟

اگر درد زانو ندارید و فرصت انجام دوچرخه‌سواری در بیرون را ندارید، بهترین گزینه برای شما انجام ورزش با دوچرخه ثابت است. این دوچرخه کم‌جا شما را از باشگاه بی‌نیاز می‌کند و عضلات شما را تقویت می‌کند. از فواید انجام این ورزش می‌توان به کاهش وزن، افزایش سوخت و ساز بدن، تناسب اندام و توانایی انجام آن در هر شرایط آب و هوایی اشاره کرد. این ورزش سالم که بسیار بی‌خطر می‌باشد توسط بسیاری از پزشکان برای افرادی که توانایی حرکتی کمی دارند تجویز می‌شود. شما می‌توانید میزان فشار وارد شده به عضلاتتان را کنترل کنید.

دوچرخه ثابت

نکات مهم در دوچرخه ثابت

فراموش نکنید که صحیح نشستن در این نوع دوچرخه هم تأثیر به‌سزایی بر سلامت مفاصل و کمر شما دارد. باید فاصله پدال تا محل نشستن را به گونه‌ای تنظیم کنید که زانوی شما دچار کشیدگی نشود. توجه داشته باشید که هیچ‌گاه پای خود را از پدال‌های دوچرخه ثابت جدا نکنید. شیب بدنی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بدن صاف قرار بگیرد، نه متمایل به جلو و نه متمایل به عقب. حتماً زانوها و مچ پا و لگنها را در یک راستا قرار دهید تا از آسیب‌های احتمالی اجتناب شود.

دوچرخه ثابت

جمع‌بندی

این نوع دوچرخه همانند دوچرخه شهری به خودی خود به شما وارد آسیب نمی‌کند. اما اگر نکاتی مانند نحوه‌ی نشستن و پدال زدن صحیح در این دوچرخه را به خوبی رعایت نکنید، ممکن است به خود آسیب بزنید.

دوچرخه ثابت
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x