دوچرخه کوهستانی چه تفاوت هایی با دیگر دوچرخه ها دارد؟

دوچرخه‌ کوهستانی

تنوع در تولید دوچرخه‌ها

با توجه به افزایش تقاضا برای انواع دوچرخه در مسیرهای مختلف، سازندگان تصمیم گرفته‌اند که تنوع در تولیدات خود را افزایش داده و دوچرخه‌هایی تطابقی با مسیرها و نوع استفاده آن‌ها را تولید کنند. این تنوع شامل دوچرخه‌های جاده، دوچرخه‌های شهری، دوچرخه‌های هیبریدی، دوچرخه‌های کورسی، و دوچرخه کوهستانی می‌شود که توسط شرکت‌ها تولید می‌شوند.

انواع دوچرخه‌ها

هر دوچرخه به دلیل کاربری خاص خود نیازمند طراحی مشخصی است، به همین دلیل دوچرخه‌های مختلفی در بازار موجود است. این که هر دوچرخه برای چه نوع مسیری مناسب است را چگونه تشخیص دهیم؟ برای مثال، چگونه می‌توانیم بفهمیم که یک دوچرخه کوهستانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

دوچرخه کوهستانی

ویژگی‌های دوچرخه کوهستانی

برای علاقمندان به دوچرخه‌سواری در کوهستان، مهم است که ویژگی‌های دوچرخه‌های مخصوص این مسیر را بشناسند تا تجربه بهتری در دوچرخه‌سواری در مسیرهای خاکی و شنی کوهستان داشته باشند. در ادامه به نکاتی که دوچرخه‌های کوهستانی را از دیگر دوچرخه‌ها متمایز می‌کند، اشاره می‌کنیم.

دوچرخه کوهستانی

تایرهای خاص دوچرخه کوهستانی

یکی از تفاوت‌های دوچرخه‌های کوهستانی با سایر دوچرخه‌ها، تایرهای خاصی است که دارند. تایرهای ضخیم و پهن با آج‌های زیادی که از آسیب‌های ناشی از ناهمواری جاده جلوگیری می‌کنند. این تایرها باعث افزایش اصطکاک می‌شوند و به دوچرخه‌سوار کمک می‌کنند که در پایین آمدن از صخره‌ها کنترل لازم را داشته باشند و  در حادثه نیفتند.

دوچرخه کوهستانی

سیستم تعلیق دوچرخه کوهستانی

یک ویژگی دیگر مهم در دوچرخه‌های کوهستانی، سیستم تعلیق آن‌ها است. این سیستم برای کاهش لرزش و ضربه‌ها استفاده می‌‌شود. برخی دوچرخه‌ها فاقد سیستم تعلیق هستند، اما در دوچرخه‌های کوهستانی این سیستم بسیار حائز اهمیت است و برای دوچرخه‌سواری روی مسیرهای ناهموار بسیار مفید است.

دوچرخه کوهستانی

وزن بالای دوچرخه کوهستانی

وزن بالای دوچرخه‌های کوهستانی یک مزیت دیگر است، این وزن بیشتر و تایرهای پهن باعث می‌شوند که کنترل‌پذیری بهتری داشته باشد و در مسیرهای کوهستانی بهتر عمل کند. از تیتانیوم در ساخت برخی از دوچرخه‌های کوهستانی استفاده می‌شود تا قدرت آن را افزایش دهد.

دوچرخه کوهستانی
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x