زمان مناسب دوچرخه سواری در روز

زمان مناسب دوچرخه سواری

در صورت تمایل به داشتن یک ورزش مفرح که همزمان چربی سوزی و تقویت عضلات را فراهم کند، دوچرخه سواری بهترین گزینه است. اینکه هر روز دوچرخه سواری کنید به شما کمک میکند کالری‌ها را سوزانده و  وضعیت شکم خود را بهبود ببخشید. همچنین، این ورزش عضلات شما را تقویت می‌کند و شما را برای انجام ورزش‌های سنگین آماده می‌سازد. در ادامه، در مورد زمان مناسب برای دوچرخه سواری بیشتر توضیح می‌دهیم.

زمان مناسب دوچرخه سواری
زمان دوچرخه سواری

زمان مناسب در دوچرخه سواری

در دوچرخه سواری، تکنیک و نحوه نشستن در صندلی دوچرخه اهمیت زیادی دارد. استفاده صحیح از دوچرخه به شما این امکان را می‌دهد که از فواید بیشمار این ورزش بهره مند شوید. اما باید به اندازه مناسب این ورزش را انجام دهید. افراط در دوچرخه سواری می‌تواند منجر به مشکلات جبران ناپذیری شود.

زمان مناسب دوچرخه سواری

گرم کردن

برای دوچرخه سواری، بهتر است زمانی برای گرم کردن و پس از آن زمانی برای سرد کردن برای خود اختصاص دهید. زمان مناسب برای گرم کردن می‌تواند بین یک ربع تا 20 دقیقه باشد. شما می‌توانید برای گرم کردن از ورزش‌های سبک استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که حرکات کششی در این مرحله مناسب نیستند. بهتر است به جای آن، بیست دقیقه به آرامی دوچرخه بزنید. انجام این کار باعث می‌شود که بدنتان گرم شده و برای دوچرخه‌سواری با سرعت بیشتر آماده شوید.

زمان مناسب دوچرخه سواری

سرد کردن

بعد از دوچرخه سواری، برای سرد کردن بدن به مدت حدود 10 تا 15 دقیقه وقت بگذارید. از حرکات آرام برای سرد کردن استفاده کنید تا عضلات به آرامی به حالت عادی بازگردند و ورزش به پایان برسد.

زمان مناسب دوچرخه سواری
سرد کردن پس از دوچرخه سواری

جمع بندی

زمان مناسب برای دوچرخه سواری بین یک تا یک ساعت و ده دقیقه است. از این به بعد ممکن است به بدن آسیب برساند. بهترین روش این است که هر روز حداقل یک ساعت به دوچرخه سواری اختصاص دهید.

زمان مناسب دوچرخه سواری
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x