سرطان پروستات و دوچرخه سواری

دوچرخه و سرطان پروستات

دوچرخه‌سواری همواره یکی از سرگرمی‌های روزمره برای بسیاری از افراد به شمار می‌آید. از یک سو، برای بعضی افراد این تجربه یک فعالیت تفریحی و لذت‌بخش است و از سوی دیگر، برخی دیگر به صورت حرفه‌ای این مسئله را پیگیری می‌کنند. با این حال، برخی آقایان ممکن است با مشکلاتی در زمینه دوچرخه‌سواری مواجه شوند.

دوچرخه و سرطان پروستات
مشکلات دوچرخه‌سواری برای مردان

دوچرخه‌سواری و بی‌حسی در ناحیه تناسلی مردان

یکی از این مشکلات، بی‌حس شدن آلت تناسلی مردان به دلیل فرم صندلی دوچرخه و نشستن طولانی مدت بر روی آن می‌باشد. با توجه به آناتومی بدن مردان، وقتی مدت طولانی بر روی صندلی دوچرخه می‌نشینند، فشار به عصب‌ها و رگ‌های خونی این بخش اعمال می‌شود و ممکن است به بی‌حسی منتهی شوند.

البته این مشکل قابل حل است. اگر در حین دوچرخه‌سواری دچار بی‌حسی شدید، می‌توانید برای مدت کوتاهی از دوچرخه پیاده شوید تا فشار بر روی عصب‌ها و رگ‌های خونی کاهش یابد. یا اگر این مشکل جدی شده باشد، می‌توانید صندلی مناسبی برای دوچرخه‌تان تهیه کنید.

دوچرخه و سرطان پروستات
تاثیر دوچرخه بر نواحی تناسلی مردان

آیا دوچرخه‌سواری باعث سرطان پروستات می‌شود؟

برخی متخصصان معتقدند که دوچرخه‌سواری به دلیل فشار وارده بر نواحی تناسلی مردان ممکن است به آسیب به این نواحی و در نتیجه درد و تورم پروستات و یا اختلال در نعوظ منتهی شود. این فشار بر اعصاب لگنی وارد می‌شود و می‌تواند به له شدن این اعصاب منجر شود که مشکلاتی از قبیل درد را به همراه دارد.

البته نکته مهم این است که کارشناسان معتقدند این فشار وارده تاثیر چندانی بر کیفیت اسپرم در آقایان ندارد و تاثیر آن تنها ممکن است بر ضعف در نعوظ باشد.

یکی از نتایج تحقیقات در زمینه تاثیر دوچرخه‌سواری بر سرطان پروستات این است که افرادی که در طولانی مدت و به دفعات زیادی در هفته دوچرخه‌سواری می‌کنند، احتمال ابتلا به سرطان پروستات بیشتری دارند.

دوچرخه و سرطان پروستات
دوچرخه و سرطان پروستات

نظریه‌های متفاوت

برخی از متخصصان با استناد به آزمایشات خود معتقدند که هیچ ارتباطی میان دوچرخه‌سواری مردان و سرطان پروستات وجود ندارد. این‌طور که آنها می‌گویند، دوچرخه‌سواری یک ورزش کامل است و به جلوگیری از علائمی که موجب ابتلا به سرطان می‌شود کمک می‌کند. این مسئله ممکن است تاثیر منفی ای بر پروستات نداشته باشد.

البته افرادی که با این مشکلات روبرو هستند، نباید نگران شوند و دوچرخه‌سواری را کنار نگذارند. بهترین راه حل این است که با مشورت از پزشک متخصص از سلامت خود مطمئن شوند و از لذت دوچرخه‌سواری بهره‌مند شوند.

دوچرخه و سرطان پروستات

 

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x