شیوه صحیح نشستن روی دوچرخه

شیوه صحیح نشستن روی دوچرخه بسیار حیاتی است تا شروع دوچرخه‌سواری به درستی انجام شود.

تقریباً تمام ساعات روز ما را در وضعیت نشسته سپری می‌کنیم، و اهمیت نشستن درست بر روی دوچرخه در کاهش فشار بر روی ستون فقرات بسیار مهم است. نشستن درست به ما این امکان را می‌دهد که از بیماری‌ها و دردهای مرتبط با ستون فقرات جلوگیری کنیم. اگر به تازگی تصمیم به دوچرخه‌سواری گرفته‌اید، ضروری است که اصول اساسی را بیاموزید و به آن‌ها عمل کنید. مهم‌ترین اصل برای شروع دوچرخه‌سواری، شیوه صحیح نشستن بر روی دوچرخه است.

شیوه صحیح نشستن بر روی دوچرخه
شیوه صحیح نشستن بر روی دوچرخه

آسیب‌های دوچرخه‌سواری

بیش از دو قرن از زمانی که مردم از دوچرخه برای حمل و نقل خود استفاده می‌کنند، گذشته است. اگر به مکانیزم فعالیت در دوچرخه نگاه کنیم، دوچرخه‌سواری مصرف انرژی بدن را افزایش می‌دهد و به تناسب اندام انسان‌ها کمک می‌کند. با این حال، لازم است از آسیب‌هایی که ممکن است ناشی از دوچرخه‌سواری شوند، جلوگیری کنیم. این آسیب‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

1. آسیب‌های زانو حین دوچرخه‌سواری ممکن است به علت ارتفاع نامناسب زین با قد دوچرخه‌سوار، دسته پدال بیش از اندازه بلند، استفاده از دنده سنگین در مکان نامناسب، فاصله کم پدال‌ها و چرخش پا به سمت داخل و کم بودن محیط چرخش پدال باشد.

2. اگر درد در قسمت داخل زانو ایجاد شده است، ممکن است دلیل آن زیاد بودن فاصله پدال‌ها از هم، متمایل شدن زانوها به سمت خارج و باز هم محدود بودن محیط چرخش پدال باشد.

آسیب‌های دوچرخه‌سواری
آسیب‌های دوچرخه‌سواری

حالت نشستن صحیح و اصولی بر روی دوچرخه

1. سعی کنید شانه‌های خود را منقبض نکنید و آنها را آرام و رها نگه دارید.

2. وقتی شانه‌های خود را از انقباض خارج می‌کنید، سر شما توانایی چرخش و شناخت محیط با استفاده از حواس خود را دارا می‌شود.

3. همیشه آرنج‌های خود را از حالت قفل خارج کنید و کمی آنها را خم کنید تا از آسیب به کتف‌ها و سرتان جلوگیری شود.

4. همیشه تلاش کنید برای نشستن اصولی و صحیح روی دوچرخه، آرنج و مچ دست در یک خط باشند، به این معنا که مچ‌ها را خم نکنید.

5. توجه داشته باشید که ستون فقرات هیچ فشاری را تحمل نکند و خنثی باشد. برای قرار گرفتن ستون فقرات در حالت درست، تلاش کنید شکم خود را به داخل بکشید و آن را در حالت انقباض نگه دارید.

6. برای جلوگیری از آسیب‌های زانو، زانوها را در یک خط صاف از سمت لگن به سمت مچ پا نگه دارید و آنها را به سمت بیرون یا داخل نچرخانید.

شیوه اصولی نشستن بر روی دوچرخه
شیوه اصولی نشستن بر روی دوچرخه

نتیجه‌گیری

برای رعایت شیوه درست نشستن بر روی دوچرخه، مهم است که تمام تلاش خود را برای نگهداشتن کمر و زانوها در یک خط راست انجام دهید. سعی کنید آرنج‌های خود را به اصطلاح بشکنید و از نگه‌داشتن آنها در حالت صاف خودداری کنید.

شیوه درست نشستن بر روی دوچرخه
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x