چگونه پدال‌های دوچرخه را ببندیم؟

پدال‌های دوچرخه

پدال‌های دوچرخه را چگونه ببندیم؟

پدال‌های دوچرخه جزئیات حیاتی دوچرخه‌ی شما هستند. اگر به اشتباه آن‌ها را نادرست نصب یا تعویض کنید، به ویژه با توجه به اندازه و تنظیم، ممکن است به سلامتی بدن و به ویژه زانوهای شما آسیب برسانند. بنابراین، نحوه‌ی صحیح بستن پدال‌های دوچرخه بسیار مهم است. همانند تنظیم صحیح رکاب‌های دوچرخه برای سلامت راننده، برای حفظ سلامت دوچرخه‌ی شما نیز این موضوع بسیار حیاتی است. با مطالعه این مقاله، می‌توانید عمر دوچرخه‌ی خود و همچنین سلامتی خود را دوچندان کنید.

پدال‌های دوچرخه
پدال‌های دوچرخه

نحوه‌ی باز کردن پدال‌های کهنه یا خراب

ابتدا با استفاده از یک آچار به قطر 15 میلیمتر، پدال سمت راست را از روی میل‌لنگ مربوطه جدا کنید. آچار را در اطراف میل‌لنگ قرار دهید و سه بار به جهت عقربه‌ای بچرخانید تا پدال از بازو جدا شود. پدال‌ها را ببندید، آچار را به آنها بچسبانید و آن را به جهت عقربه‌های ساعت دونده تا پدال‌ها به صورت محکم نصب شوند. این مراحل را برای پدال سمت چپ نیز تکرار کنید.

پدال‌های دوچرخه
پدال‌های دوچرخه
تعویض پدال‌های کهنه

نحوه‌ی نصب پدال‌های جدید

برای هر دوچرخه، دو پدال وجود دارد که یکی برای سمت چپ و دیگری برای سمت راست دوچرخه است. معمولاً پدال سمت راست با حروف “R” نشان داده شده و پدال سمت چپ با حروف “L” مشخص می‌شود. پدال‌ها برای داشتن چرخشی صاف و مطابق با استانداردها از سیستم سرچمه‌ای و گریس استفاده می‌کنند، بنابراین گریس‌کاری پدال‌ها مهم است. بنابراین، نحوه‌ی نصب پدال‌های دوچرخه با استفاده از یک آچار مخصوص کار سختی ندارد. معمولاً یکی از پدال‌ها با دیگری متفاوت است و این به دلیل تطابق جهت چرخش با دنده‌ها است. پدال‌ها را ببندید، آچار را به آنها بچسبانید و آن را به سمت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا پدال‌ها به صورت محکم نصب شوند.

نتیجه‌گیری

توصیه می‌شود همیشه دقت داشته باشید و از پدال‌های دوچرخه‌ی خود مراقبت کنید. از پدال‌های شکسته دوچرخه استفاده نکنید. آن‌ها به راحتی ممکن است آسیب ببینند و به طور طبیعی به زودی خراب شوند. بنابراین، نحوه‌ی نصب و باز کردن پدال‌ها مهم است. با تمرین و یادگیری این مهارت، شما می‌توانید به راحتی پدال‌های دوچرخه‌تان را باز و بسته کنید. اگر قصد دارید دوچرخه‌سواری را به صورت حرفه‌ای انجام دهید، دانستن این نکات مهم برای شما حیاتی خواهد بود.

پدال‌های دوچرخه
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x